کد مطلب:321374 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:101

استدلال به اینکه علی محمد باب و حسینعلی بهاء صفاتشان مثل ائمه اطهار بوده
گفته است در فصل 3 فرموده اند هر شئ را علامتی است و از این مقدمه نتیجه گرفته اند كه ولی را صفات مخصوصه ولایت است و آن ده صفت است عصمت و نص و اعلمیت و اتقی و اسخی و اشجع و معجز و دلیل بر ادعای خود چشم او خواب رود و قلبش خواب نرود از پشت سر ببیند بول او را زمین بلع نماید در فصل 4 فرموده اند از علامات مخصوصه ی امام زمان این است كه صورت او شبیه پیغمبر آخرالزمان می باشد و هم باطنش اسم باطن او و اسم ظاهرش اسم ظاهر او و در فصل 5 فرموده اند بعد از عروج رسول الله و ائمه ی اطهار و غیبت امام دست ما از همه جا كوتاه شد ضروریاتی چند در میان گذارده اند كه اینها را خلیفه و قایم مقام خود قرار داده اند بعضی آنها به حد بداهت رسیده است از آنها توحید و نبوت و امامت ائمه ی هدی و افضلیت خاتم انبیا است و از آنها است كه فساد محرم است و از آنها است امام حكم به قاعده می فرماید شرع بی معنی و مزخرف نخواهد آورد امام دروغگو نیست امام سلطان است وسایس نمی شود انتهی صفات مخصوصه ولایت كلیه ی الهیه و قایم بامر الله بین كل متفق است و نصاری از حضرت روح دیدند و مسلمین از جمال حبیب و این حزب از نفس مباركی كه
بدون تاویل معصوم بود و اعلم و اتقی و اشجع و اكرم و اشد استقامة و اعظم انقطاعا و اعلی حسبا و نسیا و اشبه الخلق برسول الله خلقا و خلفا و اسم ظاهر و باطنش موافق و مطابق بود دیدند و به خونشان شهادت دادند و مناط نیست احتجاب نفوسی كه به حجبات علمیه و دلالات ظنیه و تاویلات وهمیه متمسك شده نرفتند و به صفات مجاهد طالب متصف نشدند بر تكذیب و اعراض باقی ماندند از قبل هم امثال ایشان در حق مخازن علم و معادن رحمت لایتناهیه همین نسبتها را دادند چه شدند تالله انهم الان فی العذاب المهین و در مقامی فرموده اند لا نبی بعدی از ضروریات است نفرمودند لا ظهور بعدی و لا كتاب بعدی به مذهب ایشان باید و ابعثهم اللهم مقاما یغبطه به الاولون والآخرون را تاویل نمود و آیات لقا را از صراحتش بیرون برد و الخاتم لمن سبق و الفاتح لمن استقبل و هو الأول و الآخر و الظاهر و الباطن را لغو دانست نعوذ بالله من تحریف الغالین و انتحال المبطلین و تاویل الجاهلین.